Pelkäätkö, että ihmiset pahoittavat mielensä antamastasi palautteesta? Älä turhaan!

20.2.2019 Anne Nurminen

Moni esimies jättää ikävän palautteen antamatta, koska pelkää pahoittavansa palautteen saajan mielen.

Palautteen antamiseen liittyy paljon tunteita ja jopa pelkoja. Moni pelkää palautteen antamista, koska reaktiot voivat yllättää.

Katso tältä videolta vinkit, miten pääset tästä pelosta:

 

Mitä eroa on palautteella ja arvostelulla?

Palaute:

  • Kohdistuu asiaan
  • Yhdestä asiasta kerrallaan
  • Sisältää omia huomioita ja faktoja
  • Annetaan huomioiden vastaanottajan tilanne huomioiden
  • Kuvailee havaintoja
  • Kaksisuuntaista, perillemeno ja toisen  ymmärtäminen varmistetaan

arvostelu:

  • Kohdistuu tekijään
  • Sisältää arvolausumia: hyvä / huono
  • Annetaan, kun arvostelijalle sopii
  • Vetää johtopäätöksiä
  • Yksisuuntaista: perillemenoa ei varmisteta

Mikäli haluat oppia taitavaksi ja innostavaksi palautteen antajaksi, osallistu verkkovalmennukseeni: Näin saat kaikki osallistumaan työpaikalla! Valmennus on ostettavissa ennakkohintaan 30.3. saakka!

Keskustele, kysy, kommentoi

Valmentajasi

Zealanin päävalmentajana on  Anne Nurminen, jolla on taustalla 15 vuoden kokemus työelämän  muutosten  parissa erilaisissa organisaatioissa.

Varaa tapaamisaika tai kysy lisää: lähetä viesti tai soita puh. 0400 530 760.